تبلیغات
I eat healthy and exercise - وزن یک عدد ثابت نیست یک بازه عددیه :)

LilySlim Weight loss tickers

وزن یک عدد ثابت نیست یک بازه عددیه :)

نویسنده :بهار
تاریخ:سه شنبه 9 آبان 1391-09:57


چند وقته می خوام این جمله ای که توی تاپیک نوشتم رو برای خیلی از دوستایی که وبلاگشونو می خونم مخصوصا اونهایی که به وزن هدفشون رسیدن یا بهش نزدیکن بنویسم ولی به دلایل مختلف اینکارو نکردم
ولی بازم امروز با خوندن چند تا وبلاگ حس کردم شاید بهتره اینجا بنویسم که از اون دلایل مختلف هم خلاص شده باشم

مطمئنا قرار نیست بقیه عمرمون رو نگران اینکه چی بخورم چی نخورم باشیم و با یکی دو کیلو بالا و پایین شدن غصه بخوریم یا شاد بشیم
و یا اینکه همش تو این فکر باشیم که اگه امروز زیاد خوردم فردا کم می خورم جبران بشه
این روند شاید برای یه مدتی جواب بده ولی به نظر من در طولانی مدت یه جایی به بن بست میخوره

البته اولش باید بگم ... وزن هدفو باید با دقت انتخاب کرد با توحه به خیلی چیزها که عموما کاملا فردیه و نیم شه برای همه یه فرمول ثابت در نظر گرفت
اگه وزن هدفتون رو درست انتخاب کنید و در کنارش سایزتونو هم در نظر داشته باشین وقتی بهش برسین دیگه نباید نگران 2-3 کیلو اینور اونورش باشین

در مرحله دوم بگم که اگه خودتونو در طول روند رژیمتون به تغذیه  سالم و تعداد وعده های زیاد با مقدار کم عادت داده باشین خیلی کارتون راحتتر میشه چون حتی اگه یک هفته یا بیشتر هم به هر دلیلی از این عادتتون دور بشین بازم بدون اینکه نگرانش باشین یا فکرتونو درگیرش کنین خود به خود برمیگردین به حالت قبل
 
به نظر من این دومورد مهمترین چیزهایی که باید از اول رژیم و طول رژیمتون بهش فکر کنین بعدش دیگه لازم نیست بقیه زندگی رو به چیز دیگه ای فکر کنین و می تونین از غذاتون لذت ببرین

اینم در نظر بگیرین که اصلا ممکن نیست همیشه وزن خودتونو روی یک عدد ثابت نگه دارین از طرفی با انتخاب درست وزن هدفتون محاله با دو کیلو کم یا زیاد شدن هیکلتون عوض بشه ...  پس چرا اینقد نگرانید؟ مگه قراره برین توی مسابقه ورزشی ای مثل کُشتی ،  وزن کِشی کنین که اگه وزنتون یکی دو کیلو اینور اونور بشه نتونید شرکت کنید؟
  اگه مهمونی یا سفری پیش میاد یا حتی یه روز دلتون یه عالمه غذا خواست بدون نگرانی بخورینش اصلا به بعدش هم فکر نکنین که مثلا جبران می کنم یا فردا فقط آب می خورم !!!!! ... با اینکارتون فقط متابولیسمتونو پایین میارین و کار خودتونو سختتر می کنین.. این یه روز غذا نخوردن در ازای یه روز پرخوری فقط از نظر روانی قضیه رو جبران می کنه نه جسمی

اگه از قبل اون دو موردی گه گفتم که انجام داده باشین خود به خود بدون اینکه متوجه بشین همه چی درست میشه ... اگه هم نکردین یا هنوز مثل من یه سری چیزها دستتون نیومده هنوزم دیر نیست به جای نگرانی و تفکر در مورد جبران و اینها روی عادت دادن بدنتون کار کنین ... هر کسی هم روش خودشو می تونه داشته باشه ... هدف اینه که نگرانی ها رو برای بقیه عمر با خودمون اینور و اونور نبریم

مثلا من خودم همونطور که می بینین برای این ماه دارم محاسبه می کنم که کلا چقدر غذا در هفته می خورم و وزنم چیجوری تغییر می کنه تا بعدا ناخودآگاه این نگرانی ها سراغم نیاد




نوع مطلب : مطالب رژیمی 





Admin Logo
themebox Logo



Online User

ابزار هدایت به بالای صفحه